perjantai 30. huhtikuuta 2010

7.4. ke, 161 matkapäivä, Santa Cruz

Matkustin aamulla bussilla lentokentällä. Arin lento oli aikataulussaan ja palasimme myös bussilla kaupunkiin. Käveltiin vielä bussiasemalta veneellekin, vajaat kaksi kilometriä.

Iltapäivällä tutustuttiin kaupungin keskustaan ja käytiin syömässä pizzat. Ilta meni veneellä jutellessa kuulumisia.

8.4. to, 162 matkapäivä, Santa Cruz

Mentiin aamupäivällä kaupungille nettikahvilaan. Arilla oli hommia ja minä päivitin blokia.

Käytin hakemassa uusi jolla. Oli tarkoitus käydä myös sotamuseossa, mutta meni kiinni jo 13.30.

Illalla käytiin rantakadulla eräässä baarissa kuuntelemassa Korsakin soittoa. Oli heviä ja vastaavaa, melko tasokkaana ja osti CD:n. Ei se minustakaan huonoa soittoa ja laulua ollut. Paikka oli aika eriskummallinen sisustukseltaan. Seinänvieriä kiersi sohvat ja matalat pöydät ja kangaspalleja. Keskilattialla oli muutama pieni pöytä. Tilaa oli ehkä 50 asiakkaalle.

9.4. pe, 163 matkapäivä, Santa Cruz

Kaunis ja tyyni aamusää.

Aamupalan ja puuhastelun jälkeen lähdettiin merelle. Tuulta ei riittänyt purjehtimiseen, vaikka seilit nostettiin. Ajelimme koneella 5 M pohjoiseen olevalle uimarannalle. Vene ankkuroitiin ranta-alueen aallonmurtajan ja riutan ulkopuolelle ja soudettiin jolla, jonka ensimmäinen vesillelasku tapahtui täällä. Jolla sai nimekseen Emma II pojantyttären mukaan. Veneelle palattiin 18.30 Ja nostettiin ankkuri, jonka vetonaru oli poikki aivan ankkurin vierestä, jossa oli ollut 2 m kevyempää narua.

Tuulta ei ollut nytkään, vaikka päivällä oli ollut joitakin puuskia vaihtelevista sunnista.

Illalla käytiin baarissa, jossa oli pieni orkka.

10.4. la 164 matkapäivä, Santa Cruz

Päivällä kävimme bussilla uimarannalla ja tutustuttiin San Andreaksen pieneen kalastajakylään, jonka satama ja telakka olivat uimarannan vieressä, oikeastaan osa sitä. Pienet kalastusveneet olivat redillä aallonmurtajan ja riutan sisällä. Iltapäivällää käveltiin kaupungilla ja tu.

tustuttiin Tenerife auditorioon, joka oli varsin erikoisen näköinen rakennus. Katso kuvista.

Ilta veneellä.

11.4. su, 165 matkapäivä, Santa Cruz

Aamusta lähdettiin taas veneellä seilaamaan ja uimarannalle. Tuulta ei ollut lainkaan, joten koneella mentiin tunti.

Ajettiin sisään aallonmurtajasta mainingeilta suojaan ja saatiin eräältä kanoottipojalta tiettää, että yksi poijuista, joka sopi meille oli vapaa. Siihen laitettiin.

Kaveri kuvasi ja tutki venettä innokkaasti ja minä kokeilin meloa muovisella turistikajakilla. Ei ongelmia. Arin kanssa oltiin rannalla, kun huomattiin, että venettämme hinattiin poijusta pois ja kanoottikaveri hääräsi kannelle ankkurin kanssa.

Kaaduin veteen, jollaan rynnätessäni puhelin taskussa. Menimme huutaen hullun lailla, mitä teette !

Kanoottokaveri sai satinkutia vielä rantavahdeilta ja poistuimme rannasta. Puhelin meni mykäksi.

Palattiin taas koneella, koska tuuli puuttui.

Illalla kaupungilla ja baarissa.

12.4. ma, 166 matkapäivä Santa Cruz ja bussimatkailua Los Cristianosiin

Vähän puolen päivän jälkeen käveltiin bussiasemalle ja hypättiin etelään lähtevään bussiin, jolla pääsimme Cristianosiin, joka on yksi monista etelässä olevista hotelli- ja matkailukeskittymistä. Moottoritietä mentiin ja maisemat vaihtuivat melko vauhdikkaasti. Tie kulki saaren itäpuoleista rinnettä ja poikkesi sitten saaren poikke länsipuolelle, jossa Cristianos sijaitsee.